<ul>
<li>آیا از سرمایه ای که برای شرکت در نظر گرفته می شود استعلام گرفته می شود؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">در شرکت های نوع با مسئولیت محدود ، از سرمایه استعلام گرفته نمی شود و سرمایه شرکت اسمی می باشد ولی در نوع سهامی خاص باید 35% آن موجود و در یک حساب جاری بنام شرکت بلوکه شود.</p>
<ul>
<li>مدارک لازم جهت ثبت تاسیس شرکت کدامند ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">1) کپی کارت ملی و شناسنامه و کارت پایان خدمت باید در دفاتر اسناد رسمی اصل شوند. <a rel="nofollow,noreferrer" href="https://danasabt.ir/2023/09/17/%D8%A7%D8%AE%D8%B0-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C/">اخذ کارت بازرگانی</a> ( هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )<br />2) سمت اعضاء ( مدیر عامل ، رئیس هیات مدیره و نایب رییس و بازرسین )<br />3) تعداد سهام شرکت و اعضا ( حداقل ا سهم اعضای هیات مدیره )<br />4) اسامی اشخاصی که حق امضا دارند.<br />5) آدرس و کد پستی شرکت<br />6) آدرس و کد پستی تمام اعضا بعلاوه شماره همراه<br />7) مبلغ سرمایه<br />8) موضوع فعالیت شرکت<br />9) گواهی عدم سوء پیشینه ( تمام اعضای هیات مدیره ، سهامداران ، بازرسین )<br />شرایط<br />* اعضای هیات مدیره و مدیر عامل هیچ گونه شغل دولتی نداشته باشند .<br />* مدیر عامل نباید مدیر عامل شرکت دیگری باشد .<br />* بازرسین هیچ گونه نسبت فامیلی اعم از نسبی یا سببی با مدیران و مدیر عامل نداشته باشند.<br />شایان ذکر است، تنها با ارائه مدارک فوق به وکلای مجرب فکر برتر ، در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ، کلیه امور ثبتی شما به صورت ویژه انجام خواهد گرفت.</p>
<ul>
<li>مدارک لازم جهت ثبت تغییرات شرکت کدامند؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">1) کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای جدید ، بازرسین و سهامداران ( برابر اصل )<br />2) کپی شناسنامه و کارت ملی اعضای قدیم و جدید<br />3) تعداد سهام شرکت و اعضای قدیم و جدید<br />4) اسامی اشخاصی که حق امضا دارند<br />5) آدرس و کد پستی<br />6) سمت اعضای جدید و قدیم<br />7) کپی آخرین آگهی تغییرات<br />8) مبلغ سرمایه و ارزش ریالی<br />9) کپی کارت پایان خدمت اعضا و بازرسین جدید به بعد بازرس جدید به بعد برابر اصل شده در دفاتر اسناد رسمی<br />10) در صورت نقل و انتقال سهام برگه دارایی<br />خاطر نشان می شویم ، مشاورین مجموعه فکر برتر،همان گونه که در ثبت شرکت همراه شما بوده اند در ثبت تغییرات شرکت و تنظیم انواع صورتجلسه نیز در خدمت شما خواهند بود.</p>
<ul>
<li>شرایط ثبت " نام " شرکت چیست؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">1- دارای ریشه فارسی باشد.<br />2- لاتین نباشد.<br />3- با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.<br />4- تکراری نباشد. بدین منظور، می توانید به سامانهhttp://ilenc.irمراجعه و نام پیشنهادی خود را جستجو کنید. دقت نمایید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.<br />5- دارای اسم خاص باشد.<br />6- از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.<br />7- از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراَ تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد ، استفاده نشود .<br />8- از عنوان های شعرا ، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود.<br />9- عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند کلمه<br />10- عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مانند پی وی سی و .<br />انتخاب نام شرکت ، یکی از مهم ترین اقداماتی است که در مسیر ثبت شرکت انجام می شود ، نام شرکت باید معرف ایده و کسب و کار شما باشد. برای این منظور می توانید از کارشناسان با تجربه ثبت شرکت فکر برتر کمک بگیرید تا نهال نوپای شما به خوبی به ثمر نشیند.</p>
<ul>
<li>بین موسسه و شرکت چه تفاوتی وجود دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">همان طور که از ادامه نام موسسه ، یعنی موسسه غیر تجاری پیداست ، تشکیلات و موسسات غیر تجارتی، کلیه تشکیلات و موسساتی هستند که برای مقاصد غیر تجارتی تشکیل می شوند اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند. این موسسات ، فقط در زمینه امور خدماتی مشغول هستند و همان طور که گفته شد ، جنبه تجاری ندارند.<br />از جمله سایر تفاوت های میان موسسه و شرکت عبارت است از :<br />_ موسسه می تواند در تملک دولت و یا بخش خصوصی قرار گیرد.<br />_ برای ثبت شرکت با توجه به نوع آن حداقل به دو نفر نیاز است در صورتی که ثبت موسسه به وسیله یک نفر هم امکان پذیر است.</p>
<ul>
<li>برای فعالیت در زمینه بازی های کامپیوتری مجوز لازم است ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">بله ، فعالیت در این زمینه مستم اخذ مجوز رسانه های دیجیتال از سازمان مربوطه وابسته به وزارت ارشاد می باشد.</p>
<ul>
<li>تفاوت بازرس اصلی و بازرس علی البدل در شرکت سهامی خاص چیست ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">در واقع ، بازرس علی البدل بازرس جایگزین است و در صورتی که بازرس اصلی فوت کند یا در صورت استعفا یا سلب شرایط از او ، وظایف او را بازرس علی البدل انجام می دهد.</p>
<ul>
<li>حق احمه ای که برای بازرسان می بایست در نظر گرفته شود چقدر است ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">حق احمه بازرسین را می توان در مجمع عمومی عادی مشخص نمود. بازرسین در معاملات شرکت ذی نفع نخواهند بود.</p>
<ul>
<li>شرایط کیفری اعضا چه تاثیری در ثبت شرکت دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">دارا بودن سوء پیشینه اشخاص مانعی جهت ثبت شرکت نیست فقط نمی توانند جزء هیات مدیره ، مدیر عامل و یا بازرسین شرکت باشند.</p>
<ul>
<li>گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت از تاریخ صدور چه مدت اعتبار دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">گواهی عدم سوء پیشینه برای ثبت شرکت از تاریخ صدور 6 ماه اعتبار دارد .</p>
<ul>
<li>مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود کشتیرانی به منظور حمل کالا چیست ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">ثبت شرکت در این زمینه منوط به اخذ مجوز از سازمان کشتیرانی و حمل و نقل است . پس از دریافت مجوز، با ارائه مدارک مورد نیاز شامل مدارک شناسایی و گواهی عدم سوء پیشینه به وکلای فکر برتر ، می توانید نسبت به ثبت شرکت اقدام فرمایید.</p>
<ul>
<li>آیا می توان شماره ثبت یک شرکت یا مسئولیت محدود را از اداره ثبت گرفت؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">خیر ، تنها شرکای شرکت می توانند شماره ثبت شرکت خود را از این اداره دریافت نمایند اما برای مشاهده شماره ثبت شرکت می توانید به سامانه اینترنتی شناسه ملی و یا رومه رسمی مراجعه نموده و با وارد نمودن نام شرکت ، شماره ثبت آن را روئت نمایید.</p>
<ul>
<li>آیا کارمند رسمی دولت می تواند سهامدار و عضو هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود باشد؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">خیر . کارمند رسمی دولت در صورتی می تواند سهامدار باشد که تنها 20 درصد سهم را دارا باشد و فقط عضو هیات مدیره باشد و هیچ نوع حق امضایی نمی تواند داشته باشد.</p>
<ul>
<li>آیا راه اندازی واحد تولیدی در بسته بندی مواد خشکبار، نیاز به اخذ مجوز از مرجع خاصی دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">خیر. نیاز به اخذ مجوز ندارد. شما می توانید در قالب هر شرکتی با ارائه ی مدارک مورد نیاز شامل مدارک شناسایی اعضا و گواهی عدم سوء پیشینه به وکلای فکر برتر اقدام نمایید.</p>
<ul>
<li>چگونه می توان فهمید که شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده است یا نه ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">شماره ثبت شرکت را می توانید از سامانه شناسه ملی استعلام نمایید .</p>
<ul>
<li>پس از ثبت شرکت ، چه اقداماتی می بایست انجام دهیم ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">پس از ثبت شرکت و موسسه ، شرکت ها می بایست ظرف یک هفته دفاتر تجاری خود را پلمپ نمایند و سپس نسبت به تعیین حوزه مالیاتی و اخذ کد اقتصادی اقدام نمایند. همچنین می بایست ظرف دو ماه از تاریخ ثبت نسبت به پرداخت دو در هزار سرمایه شرکت به حوزه مالیاتی اقدام نمایند .</p>
<ul>
<li>آیا شرکتی که کار نمی کند باید دفتر مالیاتی یا تجاری بگیرد؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">بله . بنا بر ضوابط قانونی ، کلیه شرکت ها مم به اخذ دفاتر مالیاتی از حوزه مالیاتی می باشند. در صورت عدم فعالیت نیز می بایست مراتب را به اداره دارایی اطلاع رسانی کنند. به این ترتیب که دفاتر پلمپ را خالی و سفید به اداره تسلیم نمایند.</p>
<ul>
<li>زمان تحویل دفاتر تجاری چه موقع می باشد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">_جهت تسلیم نمودن اظهارنامه مالیاتی در تیر ماه هر سال باید اواخر سال قبل اقدام به اخذ پلمپ دفاتر کرده باشید.<br />_مودیان مالیاتی مکلفند برای هر سال مالی،فقط از دفاتر امضاء پلمپ و ثبت شده ظرف یک سال قبل استفاده نمایند مگر اینکه در طی سال با تمام شدن دفاتر نیاز به دفاتر جدید باشد که در این صورت مجاز هستند دفاتر جدید امضاء ، پلمپ و ثبت نمایند.<br />_دریافت دفاتر قانونی و دفاتر مالی و ثبت عملیات مالی در مورد اشخاص حقوقی جدید التاسیس از تاریخ ثبت شخص حقوقی و در مورد سایر اشخاص از تاریخ شروع فعالیت تا 30 روز مجاز خواهد بود.<br />ارائه این خدمات توسط موسسه حقوقی فکر برتر در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ارائه می گردد.</p>
<ul>
<li>مدت زمان اخذ کد اقتصادی چقدر است ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">در صورت کامل بودن مدارک مورد نیاز و تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مالیاتی مرتبط حدود 3 هفته الی یک ماه مدت زمان مورد نیاز برای صدور کد اقتصادی می باشد ، البته این مدت در صورتی است که بازدید از محل دفتر شرکت صورت نگیرد.<br />ارائه این خدمات توسط موسسه حقوقی فکر برتر در کوتاه ترین زمان و با کم ترین هزینه ارائه می گردد.</p>
<ul>
<li>آیا با پیش ثبت نام ، می توان کارهای مالیاتی انجام داد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">خیر، پیش ثبت نام یک برگه است با کد 12 رقمی برای اخذ کد اقتصادی، با اخذ این برگه می توان اقدام به گرفتن کد اقتصادی 14 رقمی نمود.<br />چنانچه در زمینه اخذ کد اقتصادی سوالی دارید ، می توانید با کارشناسان ما در فکر برتر تماس حاصل فرمایید .</p>
<ul>
<li>مدت زمان لازم جهت اخذ جواز تاسیس چه قدر می باشد؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">مدت زمان لازم بر حسب سازمان و مرجع صادر کننده جواز تاسیس متفاوت می باشد.<br />این مدت زمان برای جواز تاسیس های صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت به طور متوسط 14 روز تا 1 ماه می باشد. مدت زمان لازم برای اخذ جواز تاسیس از وزارت کشاورزی بین 2 ماه الی 4 ماه می باشد. همچنین مدت زمان لازم برای صدور جواز تاسیس از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 2 الی 3 ماه می باشد.<br />ارائه این خدمات توسط موسسه حقوقی فکر برتر به صورت ویژه (vip) ارائه می گردد.</p>
<ul>
<li>برای داشتن کارت بازرگانی چه مدارکی لازم است ؟ کارت بازرگانی چقدر اعتبار دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقوقی:<br />_اصل اظهارنامه ی ثبت در دفاتر بازرگانی با امضای مدیر عامل یا رییس هیأت مدیره.<br />_ اصل گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها.<br />_ سه قطعه عکس سه در چهار مدیر عامل.<br />_ اصل وکپی مدارک تحصیلی معتبر.<br />_ اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دایم و یک سری کپی.<br />_ اصل گواهی عدم سوءپیشینه مدیر عامل با اعتبار 6 ماهه.<br />_ فرم کارت بازرگانی و عضویت.<br />_ اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع ماده 6 قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.<br />_ کپی رومه رسمی تأسیس و تغییرات شرکت.<br />_ اصل کارت ملی مدیر عامل جهت برابر با اصل بودن مدارک شناسایی.<br />_ داشتن حداقل23 سال تمام.<br />_ اصل گواهی تأیید بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی به نام شرکت.<br />_ ارایه سند مالکیت محل شرکت یا اجاره نامه.<br />_ برای شرکتهای با مسؤلیت محدود، ارایه یک برگ کپی تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی و شرکت نامه رسمی که ور به مهر اداره ثبت شرکت باشد.<br />_ ارایه یک برگ کپی اظهارنامه ثبت شرکتهای خاص یا عام با مهر اداره ثبت شرکتها در مورد شرکتهای سهامی خاص.<br />مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بازرگانی اشخاص حقیقی:<br />_ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی.<br />_ اصل گواهی پلمپ دفاتر در اداره ثبت شرکتها.<br />_ گواهی عدم سوء پیشینه.<br />_ اصل گواهی مربوط به آخرین سال عملکرد مبنی بر بلامانع بودن بودن صدور کارت بازرگانی در سال جاری.<br />_ اصل مدارک شناسایی.<br />_ اصل مدارک تحصیلی.<br />_ داشتن 23 سال تمام.<br />_ اصل کارت پایان خدمت یا معافیت.<br />_ اصل گواهی حسن اعتبار بانکی.<br />_ ارایه کد اقتصادی جدید.<br />اعتبار این کارت یک سال تمام بعد از زمان صدور آن است و در صورت نیاز، می توان با ارایه مدارک لازم کارت بازرگانی را تمدید کرد.<br />اخذ کارت بازرگانی برای انجام فعالیت های تجاری امری اجتناب ناپذیر است.موسسه حقوقی فکر برتر، با پیشینه ای درخشان و با خدماتی معتبر،آمادگی انجام این خدمات را در سریع ترین زمان دارد.</p>
<ul>
<li>آیا اخذ کارت بازرگانی مالیات دارد ؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">اگر تجارت انجام گیرد و جنس وارد یا صادر شود حتماَ باید مالیات پرداخت شود ولی چنانچه از کارت بازرگانی هیچ استفاده ای نشود بنابراین هیچ گونه مالیاتی تعلق نمی گیرد و کارت بازرگانی بعد از یک سال باطل می شود و باید دوباره تمدید شود.</p>
<ul>
<li>آیا اشخاص خارجی قادر به ثبت شرکت می باشند؟</li>
</ul>
<p dir="RTL">وفق ماده 1 قانون ثبت شرکت ها ، ( مصوب 1310) ، هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد ، شرکت ایرانی محسوب می شود. لذا اشخاص خارجی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که با ثبت شرکت ، در ایران سهامدار آن شرکت می شوند یک شخصیت حقوقی ایرانی خواهند بود. به موجب بند دوم ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاران خارجی، از نظر درصد مشارکت هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری خارجی وجود ندارد . به این معنا که سرمایه گذاران خارجی می توانند شرکت خود را تا نسبت 100 % در ایران ثبت نمایند.</p> آزمون هاوارد رب گوجه فرنگی
چگونه دانش بنیان شویم ؟
نحوه ثبت شرکت دانش بنیان
شرکت دانش بنیان و شاخص های تشخیص آن
سوالات متداول درباره ی ثبت و استفاده از علائم تجاری(برند،لوگو،آرم)
سوالات پر تکرار ثبتی
شرکت ,کارت ,دفاتر ,بازرگانی ,مدارک ,زمان ,کارت بازرگانی ,مدیر عامل ,هیات مدیره ,مورد نیاز ,مدارک مورد ,توسط موسسه حقوقی ,کارت بازرگانی اشخاص ,ترین هزینه ارائه ,شامل مدارک شناسایی